Hirvensalon uudet kauppiaat lupaavat läsnäoloa

Moikoisten ja Haarlan K-kaupoissa siirryttiin kesäkuun alussa uusien kauppiaiden aikaan. Moikoisten K-Marketissa aloitti kauppiaana Jarno Peltola. Haarlassa sijaitsevan K-Market Delin uusi kauppias on Anni Puhakka.

Hirvensalon uudet kauppiaat sanovat, ettei kauppojen toimintaan ole tulossa suuria muutoksia. Näkyvin muutos on se, että kauppias on aikaisempaa enemmän läsnä kaupassa.

”Delissä siirrytään sellaiseen vanhan ajan tyyliin, jossa kauppias on kaupassa palvelemassa ja kuuntelemassa asiakkaiden toiveita”, Anni Puhakka sanoo.

”Kaupan kunto on hyvä, joten suuria muutoksia ei tarvitse tehdä. Asiakkaille näkyvin muutos on, että kauppias on tavattavissa kaupassa”, sanoo Jarno Peltola.

Aikaisemmin kummassakin kaupassa oli kauppiaana Turo Tikanmäki, joka joutui jakamaan aikaansa kahden eri kaupan kesken. Loppuvaiheessa oikeastaan kolmen kaupan kesken, koska Tikanmäki on jo jonkin aikaa valmistellut uuden Maskun K-Supermarketin avaamista.

Jarno Peltolalle Moikoisten K-Market on tuttu työpaikka jo neljän vuoden ajalta. Hän sanoo, että tämä helpottaa kauppiaan uran aloittamista.

Kauppias Jarno Peltola
Kauppias Jarno Peltola.

”Tunnen asiakkaat, henkilökunnan ja kaupan valikoiman. Valmistuin Keskon kouluttamaksi kauppiaaksi pari vuotta sitten, ja vähän jo aavistelin, että tätä paikkaa tarjotaan minulle.”

”Toimintaa jatketaan asiakaslähtöisellä linjalla. Asiakastoiveita kuunnellaan ja paikallisia tuotteita tuodaan tarjolle.”

Delissä aloittanut Anni Puhakka on jo kokenut kauppias. Heinäkuun ajan hänellä on peräti neljä kauppaa hoidettavanaan ennen kuin K-Market Vähä-Heikkilä, Kivikartio ja Vasaramäki siirtyvät uudelle kauppiaalle.

”Kolmen kaupan vetäminen on henkilöstöjohtamisen kannalta hankalaa, kun ei voi olla läsnä kuin yhdessä paikassa kerrallaan. Teams-kokousten avulla johtaminen onnistuu vain osittain.”

”Nyt on ihanaa, kun voi keskittyä yhden kaupan kehittämiseen ja ideoida yhteistyömahdollisuuksia paikallisten toimijoiden kanssa.”

Kauppias Anni Puhakka
Kauppias Anni Puhakka.

Myös Puhakka korostaa asiakkaiden kuulemisen tärkeyttä:

”Luotan siihen, että meillä on niin fiksuja asiakkaita, että he tulevat sanomaan, mitä voitaisiin tehdä toisin. Mitä asiakkaat toivovat, sitä me sitten tehdään.”

Puhakalle siirtyminen Deliin oli myös siinä mielessä mieluisa, että siihen sisältyi paluu saarille.

”Tämä on tuttua aluetta ja kivaa seutua. Täällä on samantyyppistä asiakaskuntaa kuin Vähä-Heikkilässä, mikä helpottaa samaistumista. Ikään kuin jo tuntisin asiakkaat.”

Kesakampanja 1200px

Artikkelia voi kommentoida alla olevalla lomakkeella. Nimi ja sähköposti ovat pakollisia kenttiä. Sähköpostiosoitetta ei näytetä. Kommentit julkaistaan sen jälkeen, kun ne on hyväksytty. Asiattomia ja hyvän tavan vastaisia kommentteja ei julkaista.

Kommentoi